Skip to content
Historielærer.dk

Historielærer.dk

Historielærerforeningens websted

Search for:
Log ind
Bliv medlem

Menu

Luk

  • Væg
  • Noter
  • Kur­ser
  • Didak­tik
    • Didak­tik­ken
  • Mate­ri­a­ler
    • For­løb
    • Link­bi­bli­o­tek
    • Anmel­del­ser
    • SRP-spar­ring
    • Lut­her reloaded
    • Stem­mer fra verden
  • Histo­rie­kon­kur­ren­cen
  • Om for­e­nin­gen
    • Med­lem­sover­sigt
    • Med­lem­s­for­slag
    • Grup­per
    • Besty­rel­sen
    • Regio­ner
    • Kon­takt
    • Vedtæg­ter
    • Om historielaerer.dk
  • Væg
  • Noter
  • Kur­ser
  • Didak­tik
    • Didak­tik­ken
  • Mate­ri­a­ler
    • For­løb
    • Link­bi­bli­o­tek
    • Anmel­del­ser
    • SRP-spar­ring
    • Lut­her reloaded
    • Stem­mer fra verden
  • Histo­rie­kon­kur­ren­cen
  • Om for­e­nin­gen
    • Med­lem­sover­sigt
    • Med­lem­s­for­slag
    • Grup­per
    • Besty­rel­sen
    • Regio­ner
    • Kon­takt
    • Vedtæg­ter
    • Om historielaerer.dk
Search for:
Log ind
Bliv medlem

Kategori: Historiedidaktik16

heleforsiden3. udga­ve af for­e­nin­gens histo­ri­e­di­dak­tik er en anto­lo­gi med artik­ler om at under­vi­se i histo­rie på stx, hf, vuc, hhx, htx.
Mens vi ven­te­de på lære­pla­ner til refor­men i 2017, udkom artik­ler­ne elek­tro­nisk på historielaerer.dk.
En del af artik­ler­ne er ble­vet opda­te­ret til den tryk­te udga­ve, som blev sendt til med­lem­mer­ne i 2018.

Histo­ri­e­di­dak­tik­ken er støt­tet af Histo­ri­e­lab og Colum­bus fond.

  • Hjem
  • Nyhe­der
  • Historiedidaktik
  • Historiedidaktik16
Historiedidaktik16

Histo­rie som fag i samspil*

Af Nikolaj Petersen 12. august 2018
Histo­rie som fag i samspil*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Histo­ri­e­un­der­vis­nin­gen på hhx*

Af Mette Lyng 12. august 2018
Histo­ri­e­un­der­vis­nin­gen på hhx*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Kul­tur- og samfundsfagsgruppen*

Af Lasse Taagaard 12. august 201823. januar 2019
Kul­tur- og samfundsfagsgruppen*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Mundt­lig eksa­men i historie*

Af Rasmus Thestrup Østergaard 2. november 2016
Mundt­lig eksa­men i historie*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Eva­lu­e­ring i historiefaget*

Af Lis Kildsig 2. november 2016
Eva­lu­e­ring i historiefaget*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Innova­tion*

Af Lotte Møller Bøtcher 2. november 201612. november 2016
Innova­tion*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

At skri­ve historiefagligt*

Af Karen Steller Bjerregaard 2. november 201631. oktober 2021
At skri­ve historiefagligt*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Inter­kul­tu­rel histo­ri­e­un­der­vis­ning i praksis*

Af Nanna Butters 1. november 201624. oktober 2022
Inter­kul­tu­rel histo­ri­e­un­der­vis­ning i praksis*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

It og historieundervisning*

Af Lars Due Arnov 1. november 2016
It og historieundervisning*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Historiedidaktik16

Meto­de og teo­ri i historieundervisningen*

Af Anders Hassing 1. november 20161. november 2016
Meto­de og teo­ri i historieundervisningen*

(Du skal være med­lem af for­e­nin­gen og log­get ind for at se indholdet.)

Page navigation

1 2 3 Next

Trender lige nu

  • Kur­ser 756 visninger | af Lars Peter Visti
  • Med­lem­s­for­slag 657 visninger | af Lars Henriksen
  • Besty­rel­sen 631 visninger | af Lars Henriksen
  • Educa­tion in Anci­ent Egypt 563 visninger | af Ayman Abdel Aziz Al-Bailey
  • Vel­kom­men 340 visninger | af Lars Henriksen
  • Histo­rie­kon­kur­ren­cen 22/23: Fællesskaber 211 visninger | af Espen Espensen
  • Opret bru­ger 116 visninger | af Lars Henriksen
  • The impa­ct of French Colo­ni­a­lism on Tunisia 109 visninger | af Feiza Abidi
  • Om Noter 107 visninger | af Lars Henriksen
  • Under­vis­ning i Holo­caust og andre folkedrab 101 visninger | af Amalia Dea Bonné

Aktu­el­le arrangementer

  • HO og DHO
    HO og DHO
    2 mar 23
    Fagkonsulentens forum

  • Konference: Skab historie
    Konference: Skab historie
    8 mar 23
    Vejen

  • Historiske Dage
    Historiske Dage
    18 mar 23
    København

  • Afrikas historie
    Afrikas historie
    13 apr 23
    Middelfart

  • Evaluering
    Evaluering
    13 apr 23
    Fagkonsulentens forum

  • The Complexity of History: Unpacking the Past
    The Complexity of History: Unpacking the Past
    20 apr 23
    Vilnius

  • Eksamen!
    Eksamen!
    4 maj 23
    Fagkonsulentens forum

  • se alle

Voxpop - ChatGPT

Hvordan kommer ChatGPT til at påvirke historieundervisningen?

Deltag

Udvid din faggruppe

Group Profile photo of Fagkonsulentens forum
Fagkonsulentens forum

Sparring med fagkonsulent Karen Steller Bjerregaard.
For ALLE gymnasiale historielærere, det kræver ikke medlemsskab af historielærerforeningen, kun en konto her på hjemmesiden.

  • RSS Feed
  • Mail
  • Facebook
  • Twitter
Copyright © 2023 Historielærerforeningen
Brugs­vil­kår og persondatapolitik
Scroll Up
Administrer samtykke til cookies
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi "cookies" til at huske, hvilke sider du besøger. Vi sælger eller videregiver ikke data om dig til tredjepart.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistikker
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}